vrijdag 20 maart 2020

Activiteiten tijdens corona (1 t.e.m. 6 leerjaar)

Dag lieve schatjes,
Ik heb jullie al een maandje niet gezien omdat ik zelf al een hele poos ziek ben. Ondertussen gelukkig al aan de beterhand. Ik hoop jullie alvast snel terug te zien.
Sommigen missen wellicht de godsdienstmomentjes. Wil je zelf een godsdienstmomentje houden thuis dan kan je hier wat tips vinden.
Het lijkt een beetje op de werking van onze godsdienstkoffers.
Je kan het momentje 's morgens plannen of 's avonds voor je gaat slapen. Wil je dit elke dag of 1 keer in de week.... wat je zelf wil.
Maak het gezellig en laat een kaarsje branden (met mama of papa erbij natuurlijk)

Je kan kiezen uit een aantal ideetjes:
1. Een vast gebed: Onze Vader of Wees Gegroet




2. Ik schrijf zelf een gebed:

Lieve God, Jezus of Maria,

Ik voel me vandaag .... omdat ...
Ik dank je voor ....
Ik vraag vergeving voor 
Ik wil graag ....

Amen 


3. Ik mediteer:
Maak het stil, neem een makkelijke houding aan zodat je even stil kan zitten, sluit je ogen en probeer je hoofd leeg te maken (aan niets denken). Denk je toch aan iets, zeg dan stil in je hoofd 'maranatha'.


4. een lied: Beweeg gerust mee en denk ondertussen even na waar jij allemaal dankbaar voor bent. Je kan er nadien een leuke tekening over maken.

https://www.youtube.com/watch?v=PGY-ciuIA9Y


x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten